Darjeeling, India (in English and Nederlands) - Reisverslag uit Darjeeling, India van Vanessa Gulick - WaarBenJij.nu Darjeeling, India (in English and Nederlands) - Reisverslag uit Darjeeling, India van Vanessa Gulick - WaarBenJij.nu

Darjeeling, India (in English and Nederlands)

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

05 Mei 2006 | India, Darjeeling

After more then 24-hour journey (from which 5 hours at the border) I arrived last night in Darjeeling (at 2200m), India. I can't discribe how beautiful it is here. It's like being in the middle of vineyards in France but then in teagardens in India. Darjeeling is a true green paradise! The word that covers my experience until now is pleasant. Almost everything is pleasant herel the people, the climate, the food, the hotel I'm staying (almost the opposite of Dhaka). My room has wooden walls, which reminds me of resorts I've been in the Alps. The are some nice pictures of the region, but what surprised me the most, was the calender in the room with a tipical Dutch flowerfield :) They only 'forgot' to cover half of the congrete floor with carpet and the toilet doesn't flush, so I have to trow half a bucket of water in it after every 'visit'.
Today I've do some sightseeing in Darjeeling and visited the Hymalayan Zoo, Mountain Institute and Everest Museum. Tenzing Norgay (who's from Darjeeling), was with Sir Edmund Hillary, the first to reach the top of Mount Everest.
Tomorrow I hope to visit the top mountain in this region and a Buddist monestry.
On monday there are elections, so it is advised to stay in Darjeeling and if I can I will visit a teagarden then. Otherwise I'll have to enjoy the view on the Indian, Nepaleze and Tibetian Hymalaya ;)

Na een reis van meer dan 24 uur, waarvan meer dan 5 bij de douane, ben ik gisteravond in Darjeeling, India aangekomen. Het is hier ongelofelijk mooi, een groen paradijs. Darjeeling ligt op 2200m hoogte en heeft iets weg van druivenranken in Frankrijk, maar dan theeplantages in India. Het gebied laat zich het beste omschrijven als prettig; de mensen, het klimaat, het eten, mijn hotel (bijna het tegenovergestelde van Dhaka). In mijn kamer zijn de wanden met hout bedekt, wat me doet denken aan hotels in de Alpen. Er hangen afbeeldingen van de omgeving, maar tot mijn grote verbazing ook een kalender met een echt Hollands bloembollenveld :) Ze zijn alleen de helft van de vloerbedekking 'vergeten' en de wc spoelt niet door middel van een druk op de knop, maar door een emmer water door.
Vandaag heb ik in Darjeeling rondgekeken en de plaatselijke dierentuin (met alleen dieren die de Himalaya als natuurlijke habitat hebben), het berg instituut en het Everest museum (ter ere van Tenzing Norgay, die afkomsting is uit Darjeeling en samen met Sir Edmund Hillary de eerste was die de top van Mount Everest bereikte) bezocht.
Morgen hoop ik naar de hoogte berg van dit gebied te gaan en een boedistisch klooster te bezoeken.
Maandag zijn hier verkiezingen en ligt hier de boel zo'n beetje plat (ik zoek het weer lekker uit). Wellicht dat ik in Darjeeling naar een theeplantage kan en anders wordt het de hele dag genieten van het prachtige uitzicht op de Indische, Nepaleze en Tibetaanse Himalaya ;)

  • 06 Mei 2006 - 13:41

    Chris:

    Blij wat van je te horen, lief (als je dit natuurlijk nog leest voor je vertrek uit India). Klinkt allemaal weer heel anders dan in Bangladesh. In ieder geval komt het op me over alsof de sfeer heel gemoedelijk is en da's voor een alleen-reizende vrouw natuurlijk wel zo prettig ;)
    Skatje, mijn voorbereidingen zijn in volle gang, ik geef je donderdag wel een update :)
    Dikke kus en tot volgende week zaterdag!!!! (Whoohoo!!!!)

  • 06 Mei 2006 - 14:46

    Bart:

    Blij,enthousiast en ontspannen dat was ons gevoel na dit eerste bericht van (onze) Vanessa uit de hoge bergen in India.
    Je hebt de lange reis goed doorstaan zo te horen. De sfeer is kennelijk uitstekend. Geniet van de "luxe" daar dan is de overgang naar de volgende 'stage' wat makkelijker.
    Meet a lot of nice people up there.
    Kusjes ans kisses from me and your mother
    Papa and mama

  • 07 Mei 2006 - 06:08

    Inky:

    Heee....maar hoe ging het eraantoe bij de border: nog Bengaalse grapjes meegemaakt? Leuk om van je te horen dat je je in ons "buurlandje" zo goed vermaakt! Knuf, Inky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Vanaf januari tot halfverwege mei werk ik in Bangladesh als Human Resource Executive. In mei en juni reis ik samen met Chris naar Hong Kong en Nieuw Zeeland. Van juli tot oktober geven Chris en ik Engelse les in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 41780

Voorgaande reizen:

03 Januari 2006 - 03 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: