Hello and Goodbye - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Vanessa Gulick - WaarBenJij.nu Hello and Goodbye - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Vanessa Gulick - WaarBenJij.nu

Hello and Goodbye

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

21 Juni 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

A few days ago we arrived in Auckland. My last text was very short, due to lack of time. Now it's late and we have to leave for the airport in 6 hours. But here is Kiwi-land at a glance part II :)

Like I said in the previous message, New Zealand has been great. A few highlights:
- Nature, nature, nature...
-Adventure is the keyword; hiking, glacierclimbs, kayaking, whatever..
- The silence and properness (after Dhaka, Bangladesh).
- The cities are often forgotten, but are really cosy. Lots of history, not too big and friendly people.
- I leared more about Maori culture, which is very interesting.
- 4600 km of travelling by camper (confession; I didn't drive. Chris is a great Kiwi-camper-driver, I'm better with maps. Never change a winning team ;))
- I've become addiced to Chai Latte. It's better then the Bangladeshi Cha or the Indian Chai. It's like a capuccino, but instead of espresso with spicy (kardemom, cinnamon and ginger) black tea. It's superb :)
-About Auckland: Most people say it's not worth a visit, but I like it! Like moste scities here cosy, friendly and not too big. Tonight Chris and I had a farewell-dinner at the Skytower at an altitude of 190 m. It was definately the highest and most pecial place I ever dined.

Well this is it from New Zealand. Next text will be from Thailand, where Chris and I are going to spend some time. So goodbye Kiwi's, hello Thai!

ps: On chrisennes.waarbenjij.nu (our Dutch blog) you can find more pictures.

• 21 Juni 2006 - 15:10

Nadine:

Hey Vaness!
    Zo te horen vermaak je je nog wel even! Groot gelijk! Ben benieuwd naar de Chai Latte, ga je die naar Nederland halen? Check zo even jullie andere site voor de foto's!
    xxxx

• 21 Juni 2006 - 18:05

Tineke:

Hoi Nesje.
    Dat is heel wat...4600 km sightseeing, maar zeker de moeite waard,gezien alle verhalen die ik gelezen heb.Jullie hebben het afscheid van N.Z. goed gevierd, met een etentje op 'hoog niveau'.
    Geniet van het vervolg van jullie reis.
    p.s.Tante Illa heeft fotoruimte op deze site gekocht.Ze was nog niet op de hoogte van de andere site, nu dus wel.
    Knuffel van je moeder.

• 26 Juni 2006 - 13:20

AT:

Hoi Vanes, heb alweer een poosje niet je berichtgeving gevolgd moet ik in alle eerlijkheid bekennen. Maar ik zie en lees al; het ene avontuur nog mooier dan het andere.. Ik heb je een e-mail gestuurd naar je persoonlijke e-mail adres. Mocht je toevallig tijd hebben om te kijken en kort te beantwoorden zou ik erg blij mee zijn; ik zit namelijk beetje in hoge vervolg-studie-nood.. En laat ik nou juist van jou iets willen weten! x

• 27 Juni 2006 - 14:59

Kim:

He Nessa en Chris,
    ik heb vandaag jullie kaartje ontvangen vanuit Nieuw Zeeland! Super leuk! Bedankt! Mijn huisje bevalt prima...super eigenlijk. Als jullie terug zijn, moeten jullie zeker komen kijken! Veel plezier daar nog!