Mijn verjaardag in Bangladesh - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Vanessa Gulick - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag in Bangladesh - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Vanessa Gulick - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag in Bangladesh

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

22 April 2006 | Bangladesh, Dhaka

Ik ben een kwart eeuw oud! En dat heb ik gevierd!
Een week van te voren heb ik een prachtige zeeblauwe cocktailjurk laten maken, waardoor ik me echt ‘the belle of the ball’ voelde. Op donderdagavond had ik mijn (besloten) feestje op de Dutch Club. Bijna alle trainees waren aanwezig. Het was een hele gezellige avond, waarop we heerlijk buiten hebben gezeten. Natuurlijk aten we bitterballen en de Heineken vloeide rijkelijk.Tegen twaalf uur kwam er een vrouw naar mij toegelopen om te vragen of ik de jarige was, en vervolgens kreeg ik een groots bloemstuk met een kaartje van Chris. Een superlieve verrassing, al had Chris wel wat laten doorschemeren, om ervoor te zorgen dat ik het ook daadwerkelijk rond twaalven kreeg. Om twaalf uur werd er uitgebreid gezongen, eerst in het Engels en daarna nog in het Duits, Ests, Kroatisch, Spaans en Zweeds. Echt leuk zo’n internationaal feestje! Ik kreeg van een paar mensen twee flessen champagne aangeboden en van de trainees bloemen met een cheque om echte Bengaalse schoenen uit te zoeken en ook nog een heerlijke chocoladetaart met mijn naam en een kaarsje erop. Nadat ik die had aangesneden, werd mij de taart gevoerd. Het is in Bangladesh namelijk gebruikelijk dat je op belangrijke dagen, zoals bijvoorbeeld je verjaardag of bruiloft, je eten gevoerd krijgt door de gasten. Heel erg grappig! Daarna hebben we uitgebreid getoast (ook weer in verschillende talen, waardoor de toast lekker lang duurde) met de champagne. Even later gingen de voetjes van de vloer op de zomerse klanken van Salsa en Merenque. Om het Latijns-Amerikaanse tintje extra kracht bij te zetten, hebben we tequila gedronken, waardoor het dansen nog soepeler ging.

Vrijdag heb ik het grootste deel van de dag in het zonnetje aan het zwembad op de Dutch Club doorgebracht. Aan het eind van de middag ben ik thee gaan drinken met een Aieseccer, die speciaal voor mij een set van 12 glazen oranje armbandjes had laten maken. Oranje is namelijk de kleur van Aiesec en van Nederland, dus symbolischer kon het niet. Deze armbandjes worden ‘bangles’ genoemd.

’s Avonds zijn we met vier trainees gaan eten bij Spitfire, een grillrestaurant, waar ik heerlijk lamsvlees (mijn favoriet zoals een aantal van jullie wel weten) heb verorberd. Daarna zijn we naar een verjaardagsfeestje bij de Marines gegaan. Er waren twee Amerikanen jarig en omdat ze wisten dat ik ook jarig was, mocht ik het feestje meevieren. Er waren speciaal voor mij roze ballonnen en een heerlijke chocoladetaart (ik had aangegeven dat ik chocolade het lekkerst vond). Ook hier gingen weer de voetjes van de vloer en we hebben wederom een gezellige avond gehad.

Kortom inderdaad een bijzondere verjaardag, die ik niet snel vergeet!

Naschrift: Gisteren trakteerde ik na de lunch op mijn werk en kreeg ik het gebak gevoerd door de Managing Director, was ik even blij dat ik afwist van de traditie ;)

De foto's stonden al wel op de site, maar op de verkeerde plek. Nu staan ze bij het bericht en kunnen jullie allemaal mijn prachtige jurk bewonderen :)

  • 22 April 2006 - 08:06

    Chris:

    Superleuke verjaardag, lieverd. Zoals ik je al zei is mijn internationale verjaardag me ook goed bijgebleven, maar jij bent wel extreem goed in de watten gelegd! Het eten wordt je zelfs voor de mond gehouden :)
    Lief, je cadeau (en dan bedoel ik niet mezelf...)zie je op 14 mei. Eventjes wachten dus nog...
    Dikke kus & tot morgen,
    Chris

  • 22 April 2006 - 08:44

    Bart:

    Heerlijk om je enthousiaste verhaal te lezen over je verjaardag in de Dutch Club. Vrijdag jij in het zonnetje... en wij ook voor de eerste keer dit jaar. Bijna 20 graden, mooi weer dus, maar de jarige hebben we wel enorm gemist. Daarom verheugd dat je uitgebreid in de bloemen etc. bent gezet op twee party's. Bij mijn golfrondje laat in de middag heb ik me door jou(w)/ verjaardag laten inspireren. Dat leverde gelukkig het gewenste resultaat op. Right in de buffer. Kus van mij.......en volgend jaar gewoon weer erbij Papa

  • 22 April 2006 - 10:25

    Tineke:

    Al de goede dingen in het leven zijn om te vieren..fijn dat je zo'n goede verjaardag hebt gehad. Je doet er zelf ook veel aan om de feestvreugde te verhogen, zoals die cocktail jurk. Zien we jou nog op de foto ermee, op je 25ste verjaardag? Het doet me goed dat je zoveel mensen om je heen hebt daar, om je verjaadag te vieren.Het liefst was ik je persoonlijk komen knuffelen, dat snap je wel.
    Kus,
    mama

  • 22 April 2006 - 14:03

    Esther:

    Deze verjaardag zal je zeker niet snel vergeten als ik het zo lees!! Lijkt mij helemaal geweldig zo verrast te worden!! Wij vieren je verjaardag als je terug bent zeker nog wel een keertje!!! De rose ligt al koud...:-P ;-) Ben weer heel benieuwd naar de foto's en een zeeblauwe galajurk klinkt ook helemaal geweldig!! ;-)Chris komt zeker met een lege koffer je tegemoed...kan hij al jouw aankopen van daar weer mee terug nemen naar holland. haha Meissie ik spreek je snel!! Kus

  • 22 April 2006 - 22:08

    Wennepen:

    En toch vind ik het leuk dat terwijl jij aan de ander kant van de wereld zit ik jou toch als 1e 'live' gefeliciteerd heb ! 25, de tijd vliegt
    Dikke kus & veel liefs, Wen

  • 23 April 2006 - 16:45

    Nadine:

    Wauw, met zulke feesten heb je echt het gevoel dat je jarig bent! Super!

    xx

  • 25 April 2006 - 12:20

    Annemieke:

    Mooie jurk!!! Wauw, dat klonk echt wel leuk, en als eindelijk wat actie op de Dutch Club ;)
    En over dat taart voeren, dat is echt waar ja! Ik moest er destijds in januari ook heel erg aan wennen en voelde me in het begin ook behoorlijk opgelaten!
    Verder alles goed? Hier wel, ben bezig stage hier te regelen maar ik mis Bangladesh & jullie wel hoor...
    Nou geniet van je laatste tijd Bangladesh!

  • 27 April 2006 - 21:00

    Meike:

    hey Vanes, ziet er weer super uit, die jurk, als ik jou was zou ik ff een hele garderobe laten aanmeten daar!Ik heb t enorm druk hier op het moment! Komende week komt mn moeder, het weekend zijn we in Madrid en daarna gaan we hier nog wat dagen op stap. Ik ben laatst met bas een dagje in Salamanca geweest....¡buenos recuerdos!Voor jou zit t er alweer bijna op daar, of niet? veel succes!! Liefs, Meike

  • 30 April 2006 - 10:49

    Paul:

    :) Gevoerd op je verjaardag; wat een uitvinding! Ik vind dat ze dat in Nederland ook moeten invoeren! Je ziet er goed uit op de foto's Vanes; die jurk kleurt echt mooi bij je haar. Ik "moet" hier ook snel meer salsa leren... ik mail je*

  • 02 Mei 2006 - 10:04

    Sanne:

    Voeren ze alleen de taart maar of smeren ze het ook in je gezicht? Dat doen ze hier in India namelijk (erg leuk, maar niet heus...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Vanaf januari tot halfverwege mei werk ik in Bangladesh als Human Resource Executive. In mei en juni reis ik samen met Chris naar Hong Kong en Nieuw Zeeland. Van juli tot oktober geven Chris en ik Engelse les in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 41785

Voorgaande reizen:

03 Januari 2006 - 03 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: