Weekend - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Vanessa Gulick - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Vanessa Gulick - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

14 Februari 2006 | Bangladesh, Dhaka

Donderdagavond is hier de vaste uitgaansavond, omdat iedereen op vrijdag vrij is. Zoals ik jullie al heb verteld, zijn de feesten hier besloten en als er niks aangekondigd is, dan bouwen we een feestje bij iemand thuis. Afgelopen donderdag hebben we bij Geoff (een Canadees, die werkt als manager bij een kledingfabriek) een huisfeest gehad. Dat betekent drank meenemen, bank aan de kant, volumeknop op 10 en voetjes van de vloer! Het was erg gezellig en wat wodka-jus’ en bacardi-cola’s later, ging het dansen in de woonkamer ook heel gemakkelijk.

Vrijdag was er een demonstratie tegen ‘De Deense Cartoon’. Op aanraden van Bengalen uit onze omgeving zijn we overdag thuis gebleven. Dit was de eerste dag sinds mijn aankomst hier, dat ik echt niks te doen had. Ik heb de dag vooral luierend en lezend doorgebracht, heel relaxed. ’s Avonds ben ik met vijf anderen uit gaan eten bij Spagetti Jazz, een Italiaans restaurant. Ik kan jullie vertellen dat als je elke dag rijst eet, pizza een ware traktatie is! De bodems zijn hier wel anders (dunner en smaaklozer) dan de Nederlandse/Europese pizza’s, maar het smaakte me prima.

Afgelopen zaterdag hadden we een picknick van Aiesec Bangladesh. Deze jaarlijks terugkomende activiteit vond dit jaar plaats in Sonargaon. Sonargaon was een aantal eeuwen geleden de hoofdstad van het toemalige Bengaalse Rijk. Het belangrijkste overblijfsel daarvan is een paleis, dat tegenwoordig dienst doet als museum voor volkerenkunde. Achter het paleis ligt een goed onderhouden park, waar we de dag hebben doorgebracht. Eén van de favoriete activiteiten tijdens een picknick in Bangladesh is “passing the pillow”. Het gaat als volgt: Je zit in een kring en geeft een kussen steeds rechtom door, op muziek. Als de muziek stopt en je hebt het kussen in je hand, ben je af. Een soort Bengaalse vorm van stoelendans dus. Het hoogtepunt van de dag was dat wij als trainees een internationaal liedje hadden voorbereid. We hebben “Vader Jacob” in acht talen (Nederlands, Engels, Frans, Duits, Zweeds, Kroatisch, Ests en Japans) gezongen en dat ook nog eens in canon. Voorafgaand hadden we de tekst in het Bengaals laten vertalen en dit eerst ten gehore gebracht, zodat ons publiek (de Aieseccers van Bangladesh) enig idee hadden waar ons lied over ging. Het was een groot succes!

Tot zover mijn belevenissen van afgelopen weekend. Fijne Valentijnsdag allemaal!

  • 15 Februari 2006 - 08:32

    Chris:

    Nesje,
    mooie avonturen weer! Nogmaals ontzettend bedankt voor je mooie kadoos ;)
    Ik heb inmiddels van collega Maaike een keur aan boeken over Thailand gekregen om me in te lezen, zodat we goed beslagen ten ijs komen op onze laatste bestemming.
    Het is trouwens maar goed dat jullie vooraf 't Vader Jocob in het Bangali hebben voorgedragen want in canon en acht talen moet behoorlijk chaotisch hebben geklonken :)
    Ami tomake bhalobashi!!!
    Chris

  • 15 Februari 2006 - 08:49

    Wendy:

    Pvd, dacht ik net Chris voor te zijn met een bericht te plaatsen :(
    Nou ja, nog bedankt voor je e-card, heel erg lief. Hier gaat alles ook goed, morgen heb ik voor het laatst nog 2 'werkdagen' vrij om te klussen en daarna is het gewoon weer 5 dagen werken, ik ben benieuwd. Maar alles gaat zijn gangetje, over 2 weken is de keuken al gedaan en over 4 weken zijn ze met de vloer bezig. Nou veel suc-6 nog !

    Liefs,
    Wen

  • 17 Februari 2006 - 10:00

    Meike:

    Ja, vader Jacob, ik heb er zelf eigenlijk ook nog nooit over nagedacht waar dat nu eigenlijk over gaat!!Dus ik ben benieuwd hoe jullie de Bengalen de eesantie van dat liedje hebben uitgelegd!! Mijn lessen hier in Spanje zijn inmiddels begonnen, alles is goed te volgen en volgens mij zijn het ook leuke vakken. Tot mails maar weer!! Liefs, Meike

  • 17 Februari 2006 - 10:08

    Tineke:

    Hallo Vanessa.
    Na een week zon in Egypte en een mooi bruin kleurtje te hebben gekregen, zijn we weer terug in het koude, natte Nederland.
    Wat leuk dat jullie nu een eethoek hebben, dat eet toch wat comfortabeler.Die afstemming van kleuren, lijkt me wel sfeervol.Zoeen picknick zou ik ook wel eens willen meemaken en dan zeker met al die zingende trainees in acht talen....
    Liefs,
    mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Vanaf januari tot halfverwege mei werk ik in Bangladesh als Human Resource Executive. In mei en juni reis ik samen met Chris naar Hong Kong en Nieuw Zeeland. Van juli tot oktober geven Chris en ik Engelse les in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 41779

Voorgaande reizen:

03 Januari 2006 - 03 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: